W dziedzinie reklamy liczy się przede wszystkim skuteczny i trafiający przekaz. Aby tak się stało, muszą być spełnione określone warunki. Dużo zależy od kwestii kolorystycznych, a te z kolei – od produktów czy usług, które mają reklamować.

Kolorystyka katalogów

 

Sprzedaż wiąże się z koniecznością zaoferowania dobrego jakościowo towaru. Można to uczynić przez odpowiednie uwypuklenie jego istotnych cech, atrakcyjnego wyglądu lub ceny. W zależności od tego, co chcemy szczególnie wyodrębnić i przedstawić, taką powinniśmy dobrać tonację kolorystyczną. Dlatego właśnie kolor katalogów reklamowych ma niebagatelne znaczenie dla przyciągnięcia potencjalnych klientów. Warto o to zadbać i stosownie dobrać barwy do tematyki danego katalogu.

 

Czarno-białe czy kolorowe?

 

Jeśli chcemy skupić uwagę potencjalnego klienta na dobrej jakości technicznej produktu, lepiej wybrać stonowaną, czarno-białą kolorystykę. Może mieć to zastosowanie zwłaszcza w motoryzacji, IT, AGD, przemyśle ciężkim czy budownictwie. Wtedy osoba, przeglądająca dany katalog koncentruje się na właściwych cechach charakterystycznych. Warstwa wizualna ma tu także swoje znaczenie, ale nie atakuje się w tym przypadku czytelnika niepotrzebną pstrokacizną.

Z kolei aby zainteresować ofertą typowego marketu, zwłaszcza jego ofertą spożywczą czy różnego rodzaju przedmiotów codziennego użytku – szczególnie z branży kosmetycznej, wtedy niezbędne jest przedstawienie szerokiej palety występujących barw. Ma to duże znaczenie dla zachęcenia do sięgnięcia po ten konkretny produkt czy przedmiot. Powinien on cieszyć oko i przyciągać zainteresowanie.

 

Uwagi końcowe

 

Pamiętajmy o znaczącej roli, jaką ma do spełnienia odpowiednia kolorystyka oferowanych produktów. Często wiąże się to z wpływem konkretnych barw na percepcję ewentualnego odbiorcy i klienta. Każdy kolor ma swoje charakterystyczne znaczenie i świadomość tego ułatwia dobór właściwej kolorystyki. Warto o to zadbać, a także czerpać z wieloletnich doświadczeń osób z branży reklamowej w tym zakresie.