Format katalogu ma znaczenie

W świecie biznesu nie ma ceniącej się firmy, która nie korzysta z narzędzi promujących jej działalność. Jednym z nich są katalogi reklamowe. Za ich pośrednictwem można przekazać klientowi wiele informacji, które zachęcą go do podjęcia współpracy właśnie z nią.

Pierwszym wyzwaniem, z jakim trzeba się zmierzyć już na etapie planowania, jest format katalogów reklamowych. Zanim zacznie się ustalać szczegóły projektu z grafikiem i rozmawiać o treści z copywriterem, warto ustalić zawartość katalogu. Pod uwagę należy wziąć m.in. to, czy na jego stronach zamieszczone zostaną tylko zdjęcia, czy sam tekst. A może potrzebne będzie połączenie obu tych elementów? Od tego, co znajdzie się w katalogu, głównie zależy jego format. Najbardziej popularne to: tradycyjny katalog A3 składany do A4, składany tryptyk formatu A4 oraz A4 składane do A5. Najczęściej drukowane są one w kwadracie lub prostokącie.

Tworzenie samej treści warto powierzyć profesjonalistom z agencji reklamowej. Ich propozycja prezentacji produktu lub usługi zależeć będzie od tego, na jaki format katalogów reklamowych zdecyduje się ich klient. Planując go dobrze jest wziąć pod uwagę nie tylko planowaną zawartość stron, ale również profil reklamowanej działalności oraz odbiorcy, do którego chcemy dotrzeć. Materiały biurowe dobrze zaprezentują się w ofercie umieszczonej w katalogu, którego ostateczny format to A4. Będzie on czytelny, bogaty w zdjęcia produktów i ich opisy, a z jego treścią można zapoznać się siedząc wygodnie przy biurku. Innym przykładem są natomiast materiały budowlane. Tu lepszym rozwiązaniem będzie mniejszy format katalogów reklamowych. Taką prezentację oferty pracownik budowlany zmieści w kieszeni, a sięgnie po nią przy okazji najbliższych zakupów materiałów potrzebnych na budowie.

Chęć dotarcia do nowych klientów to nie jedyny sposób, w jaki można wykorzystać katalog reklamowy. Spisze się on również jako upominek dla partnerów biznesowych, klientów i gości odwiedzających firmę. W tej roli dobrze zaprezentują się katalogi w większych formatach, składanych do A4 i A5. Można schować je w aktówce lub damskiej torebce i zapoznać się z nimi w dowolnym czasie oraz miejscu.