Katalogi reklamowe to doskonała forma promocji firmy. Możemy je przekazywać zarówno klientom jak i partnerom biznesowym oraz uczestnikom branżowych targów, konferencji oraz szkoleń. Druk katalogów daje nam możliwość przygotowania materiałów, które będą przyciągały wzrok, budziły zainteresowania i skłaniały odbiorcę do zaufania naszej firmie. Podczas przygotowywania katalogów należy podjąć wiele ważnych decyzji. Między innymi czy zdecydować się na katalogi szyte czy klejone.

Katalogi szyte

Katalogi szyte są najpopularniejszym sposobem łączenia stron. Szycie można zastosować jedynie w przypadku kiedy ilość stron jest niewielka. Największą zaletą tego sposobu łączenia stron jest jego trwałość oraz efektowny i profesjonalny wygląd. Katalogi szyte są bardzo wygodne w użytkowaniu. Można je swobodnie przeglądać, a nawet rozłożyć na płasko. To bardzo istotne jeżeli chcemy, aby odbiorca miał pełen komfort podczas zapoznawania się z naszą ofertą.

Katalogi klejone

Są one alternatywą dla katalogów szytych. Ich efekt końcowy nie jest aż tak profesjonalny jaki mają katalogi szyte, jednak ich główną zaletą jest fakt, że doskonale sprawdzają się w przypadku dużej ilości stron. Trwałość katalogów klejonych jest mniejsza od tych szytych, jednak korzystanie z materiałów klejonych jest bardzo wygodne. Realizacja katalogów klejonych jest szybka.

Druk katalogów – o czym należy pamiętać

Przygotowując druk katalogów musimy pamiętać o tym, aby całość była spójna ze sobą, a zarazem czytelna i przyjemna w odbiorze dla klienta. Warto zadbać o ciekawe i dobre jakościowo zdjęcia, które wzbudza zainteresowanie. Treści powinny być krótkie, ale zarazem powinny przekazywać wszystkie istotne informacje. Głównym celem katalogu firmowego jest zachęcenie potencjalnego klienta do współpracy, dlatego warto zadbać o profesjonalny projekt oraz wybrać drukarnię, która go świetnie zrealizuje.

Wybór pomiędzy katalogami szytymi i klejonymi powinien być uzależniony od efektu jaki chcemy uzyskać oraz od tego ile stron posiada kasz katalog. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę nasze upodobania oraz zamysł jak powinien wyglądać efekt końcowy. Jeżeli wybierzemy profesjonalną drukarnię do realizacji naszych materiałów reklamowych, z pewnością możemy liczyć na wsparcie w wyborze formy łączenia stron.