Katalogi reklamowe zdecydowanie dają najszerszą możliwość zaprezentowania potencjalnym klientów naszej oferty produktów lub usług. Dzięki nieograniczonej powierzchni możemy dokładnie zaprezentować każdy produkt osobno, zamieścić ciekawe zdjęcia oraz opisy. Dobrze przygotowane katalogi reklamowe to klucz do pozyskania nowych klientów oraz zachęcenia do wykonania kolejnego zamówienia przez naszych stałych klientów.

Podstawą w przygotowywaniu katalogów jest zadbanie o efektowny wygląd dzięki wykorzystaniu ciekawych grafik oraz wybór drukarni, która zapewni nam wysokiej jakości druk na właściwie dobranym papierze. Do wyboru mamy również różnego rodzaju uszlachetnienia oraz trzy rodzaje łączenia.

Katalogi reklamowe – rodzaje łączenia

  •         Katalogi szyte – szyte katalogi najlepiej sprawdzają się przy mniejszej ilości stron.
  •         Katalogi klejone – tę metodę łączenia wykorzystuje się w przypadku większej ilości stron (https://www.drukomat.pl/katalog-klejony)
  •         Katalogi spiralowane – katalogi te połączone są metalową spiralą, która umożliwia łatwe przewracanie kartek.

Przygotowując katalog reklamowy powinniśmy zwrócić uwagę na wiele różnych aspektów. Projektowanie katalogu, który skłoni klienta do zakupienia naszych produktów to długi proces, w trakcie którego należy przemyśleć wszystkie szczegóły.

O czym należy pamiętać projektując katalog:

  •         Szata graficzna – grafiki powinny być spójne ze sobą oraz z tekstem, do którego są dopasowane. Ich kolorystyka również powinna być zgrana i jednolita.
  •         Zdjęcia – powinny być przygotowane przez profesjonalnego fotografa. To one w głównej mierze wpłyną na decyzję klienta o wyborze naszego produktu, dlatego warto zadbać, aby prezentowały się w sposób doskonały 
  •         Tekst – jest to bardzo ważny element katalogu. Nie możemy przesadzić z jego ilością, jednak musimy przekazać wszystkie najważniejsze informacje.  

Katalogi szyte nie muszą zawsze spełniać funkcji reklamowej. Mogą również być wykorzystane w innym celu. Między innymi mogą mieć zastosowanie jako:

  •         Podręczniki
  •         Książki kucharskie
  •         Raporty i konspekty
  •         Czasopisma
  •         Podręczniki

Katalogi firmowe to wyjątkowo pomocne materiały reklamowe. Są praktyczne i pomagają zobrazować klientowi dokładnie jakie możliwości dają mu nasze produkty oraz usługi. W wersji drukowanej są dużo bardziej skuteczne niż online. Warto zainwestować w tego typu reklamę. Przeznaczone środki oraz wysiłek na pewno zwrócą się w szybkim czasie, a dodatkowo zbudują profesjonalny wizerunek naszej firmy.