Wizerunek firmy z branży IT  jest jedną z głównych rzeczy, które kształtują jej sukces. Budowanie go jest złożonym procesem. Najważniejsze jest stworzenie jasnego i spójnego przekazu dla odbiorców. Można to zrobić za pomocą formatów reklamowych – takich jak notesy firmowe. Jak je projektować, aby skutecznie osiągnąć zamierzony efekt?

Notesy firmowe z nadrukiem jako narzędzie reklamowe

Notesy reklamowe są skuteczne, ponieważ charakteryzuje je funkcjonalność. Pomagają ludziom na co dzień uporządkować swój harmonogram i zebrać myśli. Gdy ktoś ma kontakt z notesem firmowym z logo, podświadomie kojarzy daną markę ze stabilnością i porządkiem.

Nie trzeba mówić, że takie skojarzenia są szczególnie pożądane w przypadku branży IT. Podczas tworzenia projektu warto zastosować techniki psychologii biznesu, aby jeszcze bardziej spotęgować oddziaływanie reklamy na odbiorców. W jaki sposób to zrobić?

Najlepszym sposobem jest oparcie projektu o psychologię barw i mechanizmy, które rządzą ludzką podświadomością. Jak zatem powinny wyglądać notesy firmowe dla firm z branży IT?

Jak zaprojektować notesy firmowe z logo? Okładka.

Słynne porzekadło mówi, żeby nie oceniać książki po okładce. W rzeczywistości jednak każdy to robi – mniej lub bardziej świadomie. Dlatego właśnie okładka jest tak ważnym elementem formatu reklamowego.

Projekt oprawy notesu firmowego z nadrukiem powinien składać się z dwóch elementów:

  • Subtelnej, minimalistycznej grafiki, która wywołuje jednoznaczne skojarzenia z branżą IT
  • Barwy, która kojarzy się z poczuciem pewności i zaufania do marki

Dla branży IT najbardziej efektywnym kolorem będzie niebieski. Oparcie key visual marki o tę barwę sprawi, że odbiorcy będą ją traktować jako profesjonalną, stabilną i godną zaufania. Chłodne odcienie niebieskiego wywołują poczucie bezpieczeństwa i skupienia.

Jeśli zaś chodzi o grafiki i notesy firmowe z nadrukiem – warto odwołać się do minimalizmu. Wszelkiego rodzaju linie proste i kształty tworzone w oparciu o nie będą świetnym rozwiązaniem. Na okładce koniecznie powinno znaleźć się logo, przystosowane wizualnie do kompozycji z kolorem niebieskim.

W celu zachowania spójności estetycznej warto zdecydować się również na spersonalizowanie kartek notesu.

Wnętrze notesu reklamowego – personalizowane kartki

Notesy firmowe z logo mogą mieć również designerskie wnętrze. Trzeba jednak pamiętać o funkcjonalności. Tutaj również dobrze będzie zastosować barwę niebieską, jednak w odcieniu jak najbardziej zbliżonym do bieli. Kratki czy linie powinny być z kolei w odcieniu granatu lub zbliżonym. W rogu każdej kartki można umieścić miniaturkę logotypu firmy. Dzięki temu zostanie zachowana spójność wizualna.

Ostatecznie – notesy firmowe z nadrukiem mogą być bardzo skutecznym narzędziem budującym wizerunek marki. Warto jednak pamiętać o kilku prostych zasadach, aby przebiegło to tak efektywnie, jak to tylko możliwe. Najbezpieczniejszym wyjściem będą odcienie barwy niebieskiej i biel, które wywołują jednoznaczne skojarzenia ze stabilnością, spokojem i zaufaniem. Więcej porad o druku na https://coloursfactory.pl/.