Rodzaje katalogów reklamowych

Drukowane katalogi reklamowe to jedne z najpopularniejszych sposobów na skuteczne działania promocyjne. I trudno się temu dziwić, gdyż te niewielkie książeczki nie tylko przedstawiają i opisują produkty bądź usługi danej firmy, ale także w nienachalny sposób zachęcają do skorzystania z danej oferty. Oczywiście podstawą ich skuteczności jest spełnienie co najmniej kilku warunków – między innymi określenie grupy docelowej i jej preferencji, stworzenie dobrego projektu i staranne wykonanie. Bez zastosowania się do tych kilku podstawowych zasad trudno stworzyć katalog, który odniesie sukces. Dużo większa dowolność panuje w wyborze rodzaju katalogu reklamowego, który może być szyty, klejony lub umieszczony na spirali.

Szyte katalogi reklamowe

Katalogi reklamowe w formie zszywanej najczęściej są wykorzystywane w przypadku broszur charakteryzujących się niewielką ilością stron. Ich układ jest bardzo prosty – kartki katalogu są łączone przy użyciu standardowych zszywek lub tak zwanych zszywek z oczkami, które umożliwiają wpięcie broszury do segregatora. W przypadku wyboru papieru panuje duża dowolność. Można zdecydować się na wykonanie katalogu z papieru o jednakowej bądź różnej gramaturze. Druga opcja umożliwia stworzenie katalogu składającego się z cieńszych stron i grubszej okładki.

Klejone katalogi reklamowe

Klejenie katalogów reklamowych jest wykorzystywane przede wszystkim w broszurach o dużych objętościach. W tym przypadku – podobnie jak w katalogach szytych – można wykorzystać dwie gramatury papieru (cieńszą do wkładu i grubszą do okładki). Wszystkie elementy katalogu są łączone przy użyciu kleju topliwego lub technologii PUR. Zastosowanie takich rozwiązań gwarantuje trwałość i wytrzymałość.

Katalogi reklamowe na spirali

Tworzenie katalogów reklamowych na spirali (czyli tak zwane bindowanie) najlepiej sprawdza się w przypadku broszur posiadających co najmniej kilkadziesiąt stron. Spirale wykorzystywane do katalogów mogą być plastikowe lub metalowe, a ich szczegółowe parametry są dobierane do konkretnej broszury (jej wielkości i objętości). Dużą zaletą zastosowania spiral jest fakt, iż mogą być one dostosowane do ogólnego wyglądu katalogu, co podkreśli jego indywidualny charakter.