Katalogi reklamowe to wciąż jedna z najpopularniejszych form promocji przedsiębiorstwa. Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów i zaproponowania im swoich towarów bądź usług. Katalogi reklamowe to – podobnie jak ulotki czy wizytówki – niezwykle ważna część strategii marketingowej, która nie powinna być lekceważona. Jednak skuteczność katalogów w dużej mierze jest uzależniona od ich wykonania. Jakie są podstawowe zasady ich tworzenia?

Target

Jedną z podstawowych zasad w tworzeniu skutecznych katalogów reklamowych jest dokładne określenie i scharakteryzowanie grupy docelowej – jej upodobań, sympatii i oczekiwań. Poznanie preferencji potencjalnych klientów umożliwi stworzenie katalogu „na wymiar”, który będzie odpowiedzią na ich potrzeby. Wyjście naprzeciw zainteresowaniom i gustom grupy docelowej znacznie zwiększy szansę na podniesienie sprzedaży.

Dobry projekt

Podstawą stworzenia dobrego i skutecznego katalogu reklamowego jest właściwy projekt. W tym przypadku warto pamiętać o tym, iż potencjalny odbiorca w pierwszej kolejności zwraca uwagę na grafikę i główne hasła, a dopiero potem (o ile jest zainteresowany) zagłębia się w bardziej szczegółowe informacje. Dlatego też katalog reklamowy powinien być czytelny, przejrzysty i wzbudzający zainteresowanie za pomocą kilku podstawowych elementów.

Zawartość

Niezwykle ważną kwestią przy tworzeniu katalogów reklamowych jest zamieszczanie w nim odpowiednich treści. Częstym błędem właścicieli firm jest przeładowywanie katalogów nadmiarem informacji oraz używanie branżowego języka. A tymczasem tworzenie zbyt skomplikowanych treści nigdy nie jest dobrym pomysłem. Efektem takiego kroku może być brak zainteresowanie za strony odbiorcy. Najlepszym rozwiązaniem jest zadbanie o zwięzły i prosty przekaz, który zachęci do nawiązania współpracy.

Decydując się na stworzenie katalogu reklamowego nie wolno też zapominać o tak istotnej kwestii, jaką jest estetyka wykonania. W tym przypadku należy zwrócić uwagę nie tylko na brak błędów i literówek czy jakość zdjęć, ale także na papier i sam wydruk. Dobrze wykonany katalog reklamowy zwiększa wiarygodność firmy i zachęca do zakupu jej produktów.