Katalogi reklamowe to jedna z podstawowych form dotarcia do potencjalnego klienta i zaprezentowania mu oferty firmy. Jest to bardzo uniwersalna forma promocji, która może być wykorzystana na każdym etapie reklamy. Jednak aby katalog reklamowy spełnił swoje zadania, to musi być wykonany w odpowiedni sposób. O czym należy pamiętać projektując katalogi reklamowe? Oto kilka rad.
Czytelny przekaz
Dobry i skuteczny katalog reklamowy musi być przede wszystkim przejrzysty oraz czytelny – i to zarówno pod względem zawartych w nim treści, jak i formy. W tym przypadku nie sprawdzą się przeładowane projekty graficzne, w których dominuje nadmiar informacji i zbyt duża różnorodność kolorystyczna. Taki katalog może wywołać w głowie klienta jedynie mętlik. A przecież nie taki jest cel. Dlatego przy projektowaniu katalogu reklamowego warto skupić się na podstawowych kwestiach – czytelności, prostocie, jasności przekazu i zrozumiałym języku.
Określenie grupy docelowej
Jednym z warunków zaprojektowania skutecznego katalogu reklamowego jest dokładne określenie grupy docelowej. Znajomość upodobań i preferencji potencjalnych klientów znacznie ułatwi stworzenie katalogu o skutecznym przekazie reklamowym. Katalog firmy produkującej gadżety dla młodzieży będzie zupełnie inny niż katalog prywatnej przychodni oferującej usługi medyczne. Tutaj inne będzie niemal wszystko – treść, grafika, język, kolorystyka i format. Dostosowanie projektu do konkretnej grupy odbiorców znacznie podniesie jego skuteczność.
Estetyka
Każdy katalog reklamowy – bez względu na wielkość, rodzaj przekazu i grupę docelową – powinien być przede wszystkim estetyczny. Zdecydowana większość ludzi jest wzrokowcami. Nikt nie sięgnie po katalog, który będzie odpychający pod względem wizualnym. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na jego wykonanie. W tym przypadku liczy się nie tylko spójność kolorystyczna i graficzna, ale także jakość wydruku (katalog powinien być wyraźny), papier (nie może być zbyt cienki), i sposób wykonania. Niedopuszczalne są literówki bądź błędy ortograficzne, które już na samym początku dyskwalifikują firmę jako profesjonalnego i wiarygodnego partnera.