Wyznaczniki dobrego katalogu reklamowego

W przypadku zakupów dość kosztownych czy poważnych, klient nie zawsze jest w stanie podjąć decyzję o nabyciu towaru od razu. Zazwyczaj potrzebuje chwili na zastanowienie. Dlatego warto dysponować katalogami reklamowymi po to, by w zaciszu własnych czterech ścian mógł on jeszcze dokładniej poznać ofertę firmy i wybrać jeden z oferowanych produktów.

Czym jest katalog reklamowy?

Krótko mówiąc, katalog reklamowy (do zamówienia na przykład na https://colour.me/katalogi) jest to prezentacja oferty firmy. Ze stron katalogu klient może dowiedzieć się o zaletach poszczególnych towarów, obejrzeć ich zdjęcia i dowiedzieć się, dlaczego są lepsze od konkurencyjnych. Bo taką przecież rolę spełniają katalogi reklamowe: mają sprzedawać towar.

Jednak aby katalog reklamowy był skuteczny, musi być jasny, przejrzysty i czytelny. Nic nie da zbombardowanie czytelnika mnogością faktów i zdjęć bez żadnego porządku i ładu.

Każda strona katalogu musi zachęcać do zapoznania się z kolejną. Informacje powinny zostać podane w sposób zrozumiały dla każdego czytelnika. Branżowego języka duża część klientów i tak nie zrozumie, więc tak naprawdę umknąć im może spora część ważnych informacji.

Dobrze, jeśli treść katalogu jest skierowana osobiście do czytającego. Nawiązanie więzi z klientem bardzo potrafi zwiększyć jego chęć do zakupu. Czuje się on wtedy wyjątkowo. Nieważne, że katalog jest drukowany w tysiącach egzemplarzy, w końcu każda jego sztuka znajdzie się w rękach indywidualnego odbiorcy.

Czasem warto wykonanie katalogu powierzyć profesjonalistom – zyskuje się wtedy pewność, że doskonale spełni on swoją rolę. Dobrym pomysłem jest poddanie wykonanych zdjęć do katalogu dodatkowej obróbce graficznej, ponieważ postawi to towar w zdecydowanie lepszym świetle w oczach klientów.

Wydruk katalogów reklamowych

Na rynku działa wiele drukarni – i tych online, i tych stacjonarnych, które za odpowiednią opłatą podejmą się wydruku katalogów reklamowych. Im krótszy wymagany czas realizacji zlecenia, tym bardziej wzrasta cena za usługę. Dobra drukarnia będzie w stanie zaproponować wiele ciekawych rozwiązań, takich jak nieszablonowa faktura papieru czy ciekawa forma opakowania katalogu. Takie właśnie detale decydują, czy przypadnie on klientom do gustu.