Kolorowe katalogi reklamowe bardzo często oceniane są jedynie po okładce. A jednak należą one do najpopularniejszych i najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Służą przede wszystkim do prezentacji firmy oraz wszystkich jej ofert, usług i produktów. Kolorowe katalogi reklamowe powinny mieć przejrzysty wygląd, a jednocześnie wyróżniać się pośród innych projektów obecnych na rynku.

Rodzaje katalogów reklamowych

Przykładowe kolorowe katalogi reklamowe mogą na przykład przedstawiać określone produkty. W tym celu przygotowywane są wielostronicowe katalogi, cenniki, ulotki czy broszury. Powinny one charakteryzować się niczym nie zakłóconą czytelnością, ponieważ pełnią przede wszystkim rolę użytkową. Kolorowe katalogi promocyjne to również foldery promocyjne dla firm.

Odpowiednio zaprojektowany folder nie tylko bardzo dobrze oddaje specyfikę przedsiębiorstwa, ale również pozwala klientom na zapoznanie się z najbardziej interesującą ich ofertą. W ramach tego typu usług przygotowywane są również projekty raportów okresowych, na przykład rocznych, półrocznych czy kwartalnych. Tego typu kolorowe katalogi reklamowe wykorzystywane są przede wszystkim przez różne spółki organizacje. Publikacje zawierają najczęściej wszystkie niezbędne zestawienie, tabele, wykresy oraz dane liczbowe.

Projektowanie katalogu reklamowego

Projektanci i graficy dokładają zazwyczaj największych starań, aby wszystkie kolorowe katalogi reklamowe tego typu były funkcjonalne i kreatywne. Zazwyczaj przy zamawianiu katalogu należy podać kilka podstawowych szczegółów, takich jak np. tematyka i format katalogu, a także ilość stron oraz produktów na nich zamieszczonych. Kolorowe katalogi reklamowe mogą być przygotowane w kilku wersjach językowych oraz zawierać rozmaite ilustracje, schematy, tabele czy wykresy. Wszystkie zdjęcia w katalogu mogą zostać poddane profesjonalnemu edytowaniu graficznemu, dzięki czemu będą prezentować się jeszcze lepiej. Kolorowe katalogi reklamowe mogą zostać wydrukowane lub też opublikowane w formie cyfrowej.