Katalogi spiralowane to jedne z najpopularniejszych materiałów drukowanych, chętnie zamawiane przez firmy z rozmaitych branż. Najczęściej wykorzystywane są do przedstawiania oferty przedsiębiorstwa lub prezentacji konkretnego produktu. Jeśli są dobrze zaprojektowane, to z pewnością staną się skutecznym nośnikiem reklamowym.
Najważniejsze są detale
Wiele osób zamawiających katalogi spiralowane nie przywiązuje wagi do takiego elementu jak sama spirala. Zleceniodawcy koncentrują się przede wszystkim na zawartości merytorycznej czy gramaturze papieru i jakości wydruku. Warto jednak też pochylić się nad takim zagadnieniem jak rodzaj spirali – i dobrać ją odpowiednio do branży, której dotyczy dany katalog. Kolor spirali w katalogu spiralowanym może odgrywać całkiem ważną rolę.
Wybór koloru
Spirale na ogół dostępne są w trzech kolorach. Klienci do wyboru mają: czarny, biały i złoty. Czasem można spotkać się także ze srebrną spiralą. Jaką zasadą kierować się przy dokonywaniu wyboru? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na dominującą kolorystykę w całym katalogu. Można wybrać kolor silnie kontrastujący – jeśli w materiałach przeważa kolor biały – można rozważyć czarną spiralę. Jeśli dominują kolory ciemne – takie jak czerń czy granat – dobrze korespondować z nimi będzie biel. Kolor złoty idealnie nadaje się do folderów z branży wyposażenia wnętrz, kosmetycznej i fryzjerskiej. Złoto idealnie podkreśla estetyczny aspekt projektu graficznego i wydobywa dodatkowe walory z katalogu, dodając odrobiny prestiżu i elegancji. Kolor srebrny spirali pasuje z kolei do branż bardziej technicznych.