Od czego zależy koszt druku katalogu reklamowego?

Foldery reklamowe to jedna z najbardziej efektownych form kontaktu firmy z potencjalnymi klientami oraz budowania jej pozytywnego wizerunku. Dzięki nim można zrobić na odbiorcach dobre wrażenie oraz dostarczyć im dodatkowych informacji na temat proponowanej oferty. Klienci znacznie chętniej sięgną po produkt czy też skorzystają z usługi, jeśli zostaną one im odpowiednio zaprezentowane. Chodzi tutaj o właściwie dobraną kolorystykę, spójność całego projektu, ciekawą kompozycję tekstu, wartościową wiedzę oraz wysoką jakość zastosowanych materiałów. Co wpływa cenę druku katalogu reklamowego?

Ile przyjdzie nam zapłacić za druk katalogu reklamowego i od czego zależy końcowa cena katalogu?

Decydując się na druk katalogów reklamowych, należy wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników, od których zależeć będzie jego koszt. Dzięki poznaniu ich można oszacować wydatki, rozplanować dostępne fundusze oraz postawić na rozwiązanie, które będzie najbardziej spełniać nasze indywidualne potrzeby oraz oczekiwania.

Na cenę wydruku folderu reklamowego wpływa rodzaj wykonania, format, gramatura papieru, wybrana opcja uszlachetnienia, ilość stron oraz nakład.

1. Do wyboru są katalogi klejone oraz szyte, gdzie pierwsza opcja jest tańsza, ze względu na stosunkowo prosty skład.

2. Im na większy format się zdecydujemy, tym z droższym kosztem druku należy się liczyć. Do najbardziej popularnych formatów zalicza się folder A3 składany d A4, folder wielostronicowy formatu A4 szyty, folder wielostronicowy kwadratowy klejony oraz tryptyk formatu A4.

3. Gramatura papieru, czyli grubość mierzona w g/cm2 jest niezwykle istotnym parametrem, który odpowiada za jego wytrzymałość. Im wyższa gramatura, tym wytrzymalsza będzie kartka.

4. W celu otrzymania bardziej estetycznego wyglądu, który wyróżni się na tle konkurencji, warto postawić na uszlachetnienia. Folia matowa sprawia, że folder staje się bardziej elegancki, a błyszcząca ożywia kolory. Dzięki tłoczeniu można uwypuklić wybrane elementy, a lakierem wybiórczym możliwe jest podkreślenie walorów projektu. Można nawet zastosować wycinanie laserem w celu wstawienia logo firmy.

5. Im większa ilość stron, tym większy będzie koszt druku, chociaż można trafić na obniżkę cenową.

6. Chociaż im większy jest nakład, tym większy jest koszt druku, to jednak bardziej opłacalne jest wydrukowanie większej ilości katalogów, dzięki czemu cena za pojedynczy egzemplarz będzie niższa.