Jak zaprojektować dobry notes firmowy?

Gadżety reklamowe cieszą się coraz większą popularnością – i nic w tym dziwnego, bo estetyczny i dobrze wykonany gadżet to jedna z najlepszych strategii promowania firmy. Na rynku dostępnych jest wiele przedmiotów i odzieży, które mogą pełnić funkcję marketingową. Wybór najbardziej odpowiedniego gadżetu to spore wyzwanie – taki przedmiot musi być nie tylko dobrze wykonany, ale także praktyczny i funkcjonalny. Taką funkcję pełnią notesy firmowe. Jednak aby spełniły oczekiwania odbiorców, powinny być zaprojektowane i wykonane w odpowiedni sposób.

Praktyczność

Notesy firmowe powinny być praktyczne – to podstawowa §zasada takiego gadżetu. Dlatego projektując dany notes warto zastanowić się nad jego funkcjonalnością – zwłaszcza z punktu widzenia ich przyszłych użytkowników. W związku z tym notes nie powinien charakteryzować się zbyt dużymi rozmiarami (powinien zmieścić się w teczce bądź torebce), a jednocześnie powinien posiadać odpowiednią powierzchnię do pisania. Równie ważny jest sposób wykonania notesu – staranność oraz jakość wykorzystanych materiałów. Dobrym rozwiązaniem jest zaprojektowanie notesu z gumką, która zabezpieczy notes przed niechcianym otwieraniem się.

Nadruk

Jednym z podstawowych zadań notesów firmowych jest pełnienie funkcji reklamowych i promocyjnych. Dlatego tak istotne jest umieszczenie na nim odpowiedniego nadruku, który powinien zawierać nazwę firmy, jej logo oraz dane kontaktowe. Nie mniej ważny od samego nadruku jest sposób jego wykonania – powinien być on czytelny, estetyczny i umieszczony w dobrze widocznym miejscu. Sama technika nadruku jest uzależniona od indywidualnych zapotrzebowań – obecnie coraz większą popularnością cieszy się grawerowanie laserowe, które umożliwia osiągnięcie niezwykle precyzyjnych efektów.

Kolorystyka

Wydawałoby się, iż barwa notesów firmowych nie ma większego znaczenia, gdyż liczy się przede wszystkim ich funkcjonalność oraz jakość wykonania. Jednak wbrew pozorom kolorystyka takiego notesu ma niebagatelne znaczenie. Najlepsza opcja to zaprojektowanie notesów firmowych w barwach kojarzących się z samą firmą – na przykład z jej logo. Tak zaprojektowany gadżet stanie się rozpoznawalny i będzie kojarzony z konkretnym przedsiębiorstwem

Notesy firmowe to bardzo praktyczne gadżety reklamowe, które można wręczać obecnym i przyszłym klientom firmy. Jednak aby spełniły swoją funkcję promocyjną, to muszą być estetyczne, ciekawe pod względem graficznym, funkcjonalne oraz starannie wykonane.