Teczki papierowe mogą być znakomitym sposobem na promowanie usług naszych przedsiębiorstw. Mogą być dawane klientom jako darmowy prezent, który na pewno bardzo się przyda do przekazywania i przechowywania dokumentów. Sposób ich wykonania, materiał, technologia i forma mogą być bardzo różne.
Materiał wykonania teczek
Papierowe teczki firmowe wykonywane są zazwyczaj na kartonie graficznym z białym spodem, który jest sztywny i ładnie się prezentuje na wyrobach. Mogą być także zrobione z kredy błyszczącej lub matowej. Ponadto dobrą formą ich zabezpieczenia jest powlekanie ich powierzchniowo lakierem offsetowym, który spowoduje że papier nie będzie się ścierał, a kolor wykonania nie straci swojej intensywności.
Kolory i kształty teczek
Wyroby poligraficzne, do których należą także teczki odbywają się za pomocą czterech procesowych farb, a więc Cyjan – niebieskiej, Magenta – różowej, Yellow – żółta oraz Black – czarna (w skrócie CMYK). Zastosowanie takiego systemu barw jest bardzo atrakcyjne i estetyczne. Taki szablon jest proponowany przez większość producentów, jednak tak naprawdę dobór koloru zależy od potrzeb klienta i profilu działalności jego firmy.
Teczki mogą również przybierać różne, unikatowe kształty, które są możliwe do wykonania za pomocą wykrojnika znajdującego się w maszynie introligatorskiej. Klasyczny kształt teczki to oczywiście prostokąt, jednak klienci chcąc wyróżnić się w jakiś sposób na rynku mogą proponować nietypowe kształty, chociaż w przypadku teczek wpłynie to zapewne na obniżenie ich praktyczności.
Metody uszlachetniania teczek papierowych
Teczki promocyjne naszej firmy mogą być foliowane, lakierowane powierzchniowo lub punktowo UV. Za pomocą foliowania zwiększa się wytrzymałość teczki oraz zabezpiecza się ją przed warunkami estetycznymi. Używa się do tego folii matowej lub błyszczącej. Lakierowanie z kolei poprawia znacząco estetykę produktu i przy tym, podobnie jak czynność foliowania, wpływa na trwałość teczki.
Przeznaczenie teczki
Przy wyborze formy i koloru teczki należy dokładnie wiedzieć kto będzie jej odbiorcą i jakie będzie jej zadanie. Czy ma być ona wizytówką firmy, czy też np. teczką konferencyjną z informacjami o danej firmie. Oprócz tego jaka jest grupa docelowa odbiorców takiej teczki. Wszystko to wpłynie zasadniczo na jej wygląd i funkcjonalność.