Styrodur, inaczej polistyren ekstrudowany, to materiał do niedawna służący przede wszystkim do ocieplania powierzchni. Powstaje on ze spienionego polistyrenu i zachowuje większe właściwości izolacyjne niż np. styropian. Tak jak w przypadku wielu innych materiałów budowlanych znalazł on również zastosowanie w reklamie. Styrodur służy przede wszystkim do wytwarzania reklam przestrzennych, takich jak na przykład litery 3D.
Jakie zalety ma styrodur
- Daje możliwości uzyskania efektu 3D
- Charakteryzuje go efektowny wygląd
- Produkty wykonane z tego materiały są estetyczne
- Daje możliwość uzyskania dowolnego kształtu i wielkości
- Istnieje możliwość malowania jednego elementu na dowolny kolor lub na kilka barw
- Doskonale prezentują się na nim cieniowania
- Cena styroduru nie jest wysoka
Styrodur posiada również wady. Przede wszystkim jest on bardzo delikatnym materiałem, na którym widoczne są wszelkie odgniecenia. Dodatkowo są to materiały jednorazowe. To znaczy, że jeżeli będziemy chcieli je zdemontować nie będą nadawały się do ponownego użycia.
Styrodur – cena
Koszt styroduru w porównaniu do innych materiałów, z których wykonywane są np. litery 3D jest zdecydowanie niższy. Ma na to na pewno wpływ delikatność materiału oraz brak możliwości używania gotowego produktu wiele razy.
Najbardziej popularną formą wykorzystania styroduru jest produkcja liter 3D. Są one wyjątkowo popularnym materiałem reklamowym. Ciekawie zaprojektowane przyciągają wzrok potencjalnych klientów i zapewniają wyróżnienie się na tle konkurencji.
Litery 3D – gdzie sprawdzą się najlepiej
Litery styrodur mogą być wykorzystywane jako:
- Jako szyldy przed wejściem do sklepu lub lokalu
- Jako element dekoracji wnętrza
- Jako element wystroju biura
- Jako znaki informacyjne w budynkach
- Jako element wystroju podczas imprez okolicznościowych
Styrodur to materiał wielofunkcyjny. Jeszcze nie tak dawno temu uważany jedynie za produkt budowlany. Obecnie coraz częściej wykorzystywany do tworzenia ciekawych reklam oraz dekoracji. Pomimo, że nie jest wytrzymały i często przygotowywany jest do jednorazowego użycia jego cena sprawia, że można wymyślać coraz nowsze i lepiej dopracowane projekty. Dodatkowo ważny jest efekt zaskoczenia. Nowe elementy reklamy zawsze zdecydowanie skuteczniej przyciągają wzrok niż te znane wszystkim od dawna.