Foldery reklamowe nie wychodzą z mody i wciąż pełnią ważną rolę w promowaniu firmy. Ich głównym zadaniem jest podtrzymanie zainteresowania klienta i przedłużenie dobrego wrażenia na przykład po spotkaniu z przedstawicielem. Katalogi reklamowe warto wysyłać klientom nie tylko dlatego że buduje to pozytywny wizerunek firmy, ale i po to, by uświadomić ich o wprowadzeniu na rynek nowych produktów czy usług. Jaki jednak wybrać format, by foldery spełniły swoje funkcje jak najlepiej?

Jakie są najpopularniejsze formaty katalogów reklamowych?

Zanim zacznie się projektować katalog i dogadywać szczegóły z grafikiem i copywriterem, należy się zastanowić, w jaki sposób dane treści będą przekazane. W opasłym folderze o setkach stron czy raczej na chudziutkim, ale treściwym kilkustronicowym folderze? Wybór zależy od branży i od tego, w jaki sposób firma chce być postrzegana.
Najbardziej popularnymi folderami są: tradycyjny katalog A3 składany do A4, składany tryptyk formatu A4 i foldery wielostronicowe, najczęściej w kwadracie lub zwyczajnym prostokącie. Można też wybierać między folderami szytymi i klejonymi – każdy z nich inaczej się prezentuje, ale i różnią się one cenowo. Formaty katalogów reklamowych to jedno, warto też zastanowić się nad rodzajem druku i papierem, ponieważ te wybory także mogą przyczynić się do tego, czy foldery będą ładne i skuteczne, czy raczej będą zmarnowaniem pieniędzy firmy.

O co trzeba zadbać w katalogu reklamowym?

Kwestie techniczne zazwyczaj należą do firmy, tworzenie samej treści katalogów reklamowych najczęściej zleca się agencjom reklamowym, które mają w tym zakresie doświadczenie i zatrudniają profesjonalistów. Ważne jest, aby nie zostawiać agencji reklamowej samej sobie – podczas wywiadu należy jak najdokładniej określić cel tworzenia folderów oraz ich odbiorcę. Warto też wspomnieć o tym, jaki ma być format katalogów, zanim graficy zaczną zastanawiać się nad tym, jak pokazać dany produkt czy usługę, aby mogli oni w pełni dostosować się do wymagań klienta.